#186 Kilka slów od... Marty Podulki!

źródło: facebook Marty Podulki

Cześć! Dziś mamy dla was wywiad z bardzo charyzmatyczną, utalentowaną i przyciągającą swoim wokalem jak magnes, Martą Podulką! Ta młoda wokalistka dała się poznać szerszej publiczności podczas IV edycji programu 'Mam Talent', w którym zajęła trzecie miejsce! Obecnie Marta pracuje nad pierwszym, solowym krążkiem. Więcej o jej podejściu do życia, muzyki, świata dowiecie się czytając poniższy wywiad :) Miłej lektury! 



źródło: facebook Marty Podulki

1. Jak zrodziło się Twoje zainteresowanie muzyką? Pochodzisz z umuzykalnionego domu? Jak to się stało, że na stałe dałaś wciągnąć się do tego świata?

Muzyka towarzyszyła mi od najmłodszych lat, rodzice bardzo dbali o to bym rozwijała sie w tym kierunku, szczególne znaczenie miało to dla mojego taty, który sam jest muzykiem jazzowym i odkąd sięgam pamięcią w moim domu trudno było znaleźć chwilę ciszy. Jako mała dziewczynka z zazdrością przeglądałam stosy płyt winylowych mojego taty. Kilka lat później sama sprawiłam sobie gramofon i wszystkie płyty przeniosłam do swojego pokoju i zwyczajnie uznałam je za swoje. Edukację muzyczną zaczęłam w Brzozowskim Domu Kultury na fortepianie w wieku 7 lat, potem Szkoła muzyczna w Sanoku w klasie fletu poprzecznego, czego następstwem były studia na Akademii Muzycznej w Poznaniu. Przez cały ten czas udzielałam się wokalnie w rożnego rodzaju projektach i mocno mnie to kręciło, więc naturalną rzeczą dla mnie było kontynuowanie tej pasji.

2. Na jakim etapie tworzenia materiału na płytę się znajdujesz? Jaki będzie jej charakter, czego będzie dotyczyć, o jakie tematy się będzie ocierać?

Kilka piosenek jest już gotowych, a kilka rozgrzebanych jak piasek mojego kota w kuwecie; -) Staramy się to wszystko ogarnąć, choć nie jest łatwo. Nie lubię półśrodków, dlatego zależy mi by było po prostu dobrze. Cały czas poszukuje producentów do kilku kompozycji. Czerpiemy inspiracje z rożnych gatukow muzycznych, dlatego ciężko mi wypowiadać się na temat charakteru płyty, bo czuje ze jest na to jeszcze za wcześnie.

3. Czy kiedy piszesz utwory starasz się komuś zaimponować? Rodzicom, przyjaciołom, fanom, a może sobie?

W komponowaniu nie chodzi o to by komuś imponować, muzyka służy do tego by wprowadzić słuchacza w nastrój, by wywołać emocje. Najlepsze kompozycje to takie, do których nieustannie się wraca, które mają wpływ na twoje życie. Nie zapomnę historii związanej z piosenką „Don’t give up” P. Gabriela. Dostał on pewnego dnia list od człowieka, który chciał popełnić samobójstwo. Stojąc na gzymsie okna, z którego zamierzał skoczyć usłyszał przypadkiem z czyjegoś radia tę właśnie piosenkę – nie skoczył, za to wysłał list do Gabriela i napisał ze ta piosenka uratowała mu życie. Jak widać muzyka może mieć ogromny wpływ na nasze decyzje. Zastanawiam się, co by było gdyby ten człowiek był Polakiem i ktoś przypadkiem słuchałby akurat zetki bądź rmf-u to z całym szacunkiem, ale wydaje mi się ze nie miałby za dużych szans na przeżycie.

4. Czy wiadomo kiedy możemy spodziewać się premiery krążka?  

To jest wielka niewiadoma nawet dla mnie. Zasadniczo płyta mogła być wydana zaraz po programie Mam Talent, ale pod jej jakością nie mogłabym się podpisać. Staram się, aby dopracowany był każdy detal, a to wymaga czasu.

5. Wraz z rosnącą popularnością, zmianą środowiska i sposobem życia często zmienia się osobowość. Myślisz, że coraz większa rozpoznawalność już wpłynęła na Twoje życie i charakter? W jakim stopniu i pod jakim względem?

Moja osobowość jak i mój charakter zdecydowanie pozostały bez zmian.Staram się raczej zmieniać złe nawyki i walczyć z moim lenistwem. Nie wpływa to jednak ani na mój charakter, ani na osobowość, lecz na sposób i styl życia.

6. Zazwyczaj pewnie wszyscy pytają jak na plus zmieniło się Twoje życie po programie Mam Talent. Ja jednak zapytam się jakie są ciemne strony udziału w tego typu programie i czy w ogóle takie istnieją?

To zależy tylko od uczestnika. Jeżeli masz silny charakter, trochę doświadczenia i odrobinę wiary w siebie, to nie ma się czego obawiać. Wiadomo, że udział w programie to ogromne obciążenie psychiczne, kosmiczny stres i świadomość tego ze 2 minutowy występ to twoja wizytówka i to jest chyba najgorsze.

7. Zastanawiałaś się kiedyś nad przyjęciem pseudonimu artystycznego? Jeśli tak – jakiego, a jeśli nie - dlaczego?

Nie mam nawet ksywy, wiec żenadą byłoby wymyślanie czegoś na sile;-) Moje nazwisko jest na tyle zakręcone, że samo w sobie mogłoby być pseudonimem.

8. Czym jest dla Ciebie miłość? Są osoby, które twierdzą, że życie mamy jedno i by się na tym świecie zapisać trzeba postawić wszystko na karierę. A w Twoim przypadku będzie się ona znajdować zawsze wyżej niż kariera?

Nie byłabym w stanie się rozwijać gdybym nie kochała i nie była kochana.  Jedno nie może istnieć bez drugiego, to swoistego rodzaju symbioza. Czym jest miłość? Sama chciałabym wiedzieć! Wiem jedno, czymkolwiek jest, nie chce bez niej żyć.

10. Czy uważasz się za artystkę? Kim jest według Ciebie jest artysta?

Artysta w moim mniemaniu to ktoś, kto tworzy dzieło sztuki, nieważne, w jakiej dziedzinie. Czy będzie to muzyka, malarstwo, film, książka, sztuka teatralna, ogólnie pojęty „street art” czy np. garncarstwo. Ważne by być w jednej z nich naprawdę dobrym, oryginalnym i mieć coś istotnego do przekazania innym. Moje dzieło sztuki jeszcze nie powstało, ale z  całą pewnością tego pragnę i do tego dążę.

11. Czy jest coś co strasznie irytuje Cię w naszym kraju? Co według Ciebie powinno się zmienić w najbliższym czasie?

Irytuje mnie wszechobecna hipokryzja i malkontenctwo. Człowiek jest kowalem swojego losu i jeżeli czegoś bardzo chce, to nie przeszkodzi mu ani sytuacja polityczna, ani fotoradary, ani opinia innych.

12. Miałaś w swoim życiu taki moment, w którym zwątpiłaś, że robienie muzyki może nie być wystarczającym źródłem/sposobem na życie?

Nieustannie miewam takie momenty, lecz nie wyobrażam sobie siebie w innej roli.

13. Masz zaplanowane jakieś jedno, główne przesłanie, które poprzez muzykę masz zamiar przekazać swoim odbiorcom, czy raczej planujesz się skupić na walorach muzycznych niż tekstowych?

Tekst musi zawsze współgrać z muzyką - to podstawa. Zazwyczaj temat pojawia się jednocześnie z pierwszymi dźwiękami linii melodycznej. Staram się śpiewać o tym, co mnie w jakiś sposob dotyka i z czym mogę się z całą śmiałością utożsamiać.

14. Co w życiu jest dla Ciebie najważniejsze?

Tu nie będę oryginalna. Miłość, przyjaźń, zdrowie, rodzina i dobra zabawa J

15. Jest coś, co byś chciała powiedzieć wszystkim swoim haterom? : )

Każdy ma prawo do wyrażania swojego zdania. Doceniam krytykę, jeżeli jest konstruktywna, poparta wiedzą i doświadczeniem na jakiś temat. W innym przypadku opinie nie mają  dla mnie większego znaczenia. Poza tym stara zasada marketingu głosi, że nie ważne JAK mówią, ważne ŻE mówią J

16. Czy masz jakieś motto, którym się w życiu kierujesz?

Sky is the Limit!!!

17. Płyta, która ostatnio grała z Twoich głośników i całkowicie Cię pochłonęła to…

Było to już co prawda jakiś czas temu, ale nic od tamtej pory nie wgniotło mnie tak w fotel jak płyta „The Imagine Project” - Harbie Hancock - gorąco polecam.

18. A jak odbierasz Polski showbiznes? Nie boisz się, że wraz z rosnącą popularnością możesz do niego wpaść?

Nie można bać się czegoś, co praktycznie nie istnieje.

19. Trzy najlepsze głosy w Polsce według Ciebie to…

Kasia Wilk, Piotr Cugowski, Piotr Rogucki-Coma.

20. Wierzysz w karmę?

Nie jestem buddystką, ale zdecydowanie wierzę, że nasze czyny i decyzje mają wpływ na naszą przyszłość. Nastawienie, wola, jaką kierujemy się robiąc konkretną rzecz, myśli czy słowa przynoszą określone skutki w naszej przyszłości.

21. Jesteś szczęśliwa? W czym według Ciebie powinniśmy szukać szczęścia?

Szczęście to ludzie, jakimi się otaczam, niezapomniane chwile i piękne wspomnienia. Mam nadzieję, że takiego szczęścia nigdy mi nie zabraknie.

22. Kilka słów ‘bezpośrednio od Ciebie’ do naszych czytelników:

Po prostu pozdrawiam Was wszystkich J



 Marcie bardzo dziękujemy za poświęcony czas i życzymy samych sukcesów! :)

Zapraszamy również na nasz profil na facebooku!
Kliknij 'Lubię to!' i bądź na bieżąco!













Komentarze

Popularne posty