#155 'kilka słów od... Ewy Jach!'

Witajcie! Dziś dla was kolejny wywiad z cyklu 'kilka słów od...'! : ) Tym razem na moje pytania odpowiedziała Ewa Jach, której oczywiście bardzo dziękuję! Mam nadzieję, że w tym przedświątecznym zabieganiu znajdziecie chwilkę, by poznać ją bliżej oraz dowiedzieć się o jej podejściu do życia jak i muzyki. Gorąco zapraszam do lektury! : ) A na samym końcu kilka utworów Ewy do odsłuchania :)



źródło: facebook Ewy Jach


1. Ostatni rok był chyba takim przełomowym czasem dla Ciebie, prawda? Co w Twoim życiu uległo zmianie?

Tak to prawda :) Nigdy wcześniej nie myślałam, że tak się to potoczy… Generalnie byłam szczęśliwa, że mam możliwość robienia tego co kocham, (jako chórek Kayah i innych artystów) czy też udzielając się gościnnie Kalwi&Remi czy z Mezo. Myślę że bałam się tak dużej odpowiedzialności jaką niesie ze sobą solowy projekt, w końcu jednak po wielu namowach przyjaciół, a przede wszystkim moich wydawców MyMusic, spróbowałam i nagrałam pierwszy singiel ,,Mamy Czas" promujący moją płytę KOMPOZYCJE, która powstała dzięki współpracy z Przemkiem Pukiem. Długo dojrzewałam do tego, ale cieszę się bardzo, że tak się to ułożyło.

Jeśli chodzi o zmiany to przyznam szczerze że trudno mi powiedzieć :)…. Mam więcej pracy, więcej obowiązków, może czasem ktoś mnie zaczepi i poprosi o autograf czy zdjęcie, ale generalnie żyję podobnie jak wcześniej :)

2. Twoje single zrobiły sporo zamieszania w naszych stacjach muzycznych, stałaś się osobą znacznie bardziej rozpoznawalna, czy odczuwasz na co dzień wzrost popularności?

Cieszę się że moje piosenki trafiły do dużej liczby odbiorców, to niesamowite uczucie szczególnie na koncertach kiedy tłum śpiewa razem z Tobą… Wtedy czuję ogromną siłę i to dodaje mi skrzydeł! Na co dzień jednak jestem normalnym człowieczkiem i nie jest tak, że nie mogę wyjść z domu, bo ktoś mnie ,,atakuje" czy coś takiego :) więc jest dobrze :)

3. Po odsłuchaniu płyty ‘Kompozycje’ odnosi się bardzo pozytywne wrażenie, nie tylko pod względem muzycznym ale i przesłania. Jaka jest Ewa na co dzień? Równie optymistyczna? ; )

Bardzo mi miło, że ludzie tak odbierają tę płytę :) Jestem optymistką i moje teksty w pełni odzwierciedlają i zgadzają się z tym co czuję, jak myślę i jak postrzegam świat. Staram się w każdej sytuacji znaleźć plusy. Moja Mama nauczyła mnie tego, że nie ma sytuacji bez wyjścia, że nawet najczarniejsze chmury można rozdmuchać i znów wyjdzie słońce wiec tak też robię :) Nie skupiam się na negatywach tylko od razu szukam pozytywów i tego się trzymam, co sprawia, że życie jest przyjemniejsze :)

4. Czym kierowałaś się w trakcie tworzenia ostatniej płyty? Co przede wszystkim chciałaś przez nią przekazać?

Gdy dostałam pierwszy zarys piosenki Mamy Czas, zamknęłam oczy i wyobraziłam sobie osobę, którą kocham, już po pierwszym przesłuchaniu słowa zaczęły mi się układać w jedną całość. Przemek Puk jest kompozytorem i producentem mojej płyty, świetnie się uzupełniamy i dlatego tak szybko powstała. Przelałam tam moje przemyślenia, emocje, obserwacje. Wiem, że wiele osób ma problem z akceptacją siebie, lęki nie pozwalają im cieszyć się w pełni z tego co mają, mam nadzieję że udało mi się choć kilku osobom rozświetlić myśli :)

Generalnie chciałam dodać wiary w to, że trzeba wierzyć w miłość, pielęgnować ją i nie bać się mówić o tym co się czuje. Nie wszyscy mają to szczęście i znaleźli swoje połówki, ale to nie znaczy, że tak się nie stanie, trzeba wierzyć :)

5. Po wpisaniu ‘Ewa Jach’ do najpopularniejszego serwisu plotkarskiego otrzymujemy informację ‘brak wyników wyszukiwania!’ Chyba należą Ci się gratulacje, bo to co raz rzadziej spotykane wśród popularnych wokalistów ; ) Nie boisz się, że wraz z rosnącą popularnością wpadniesz do tego świata? Jaka jest Twoja opinia na temat sytuacji polskiego show biznesu?

Och :) To jest w dzisiejszych czasach nie lada wyczyn hahhaha :) Ale ja nie pojawiam się na każdej imprezie czy wydarzeniu gdzie jest prasa, wręcz unikam takich miejsc chyba, że biorę w nim udział, ale to co innego. Niby jest tak, że jeśli nie ma Cię na portalach plotkarskich to nie istniejesz…. No cóż ja wole żeby pisano o tym jak śpiewam i o mojej pracy, a nie o bzdurach. Oczywiście osoby, które wykonują takie zawody muszą się liczyć z tym, że ma to swoja cenę, da się jednak z tym żyć, to naturalne, że ludzie są ciekawscy i chcą wiedzieć o Tobie prawie wszystko, co nie znaczy że wszystko co tylko ktoś napisze jest prawdą. Dlatego trzeba to wszystko wyważyć i ja osobiście mogę stwierdzić, że jeśli ktoś mnie zna wie, że nie jestem podatna na wpływy i zawsze jestem sobą, mam swoje wartości i tego się trzymam. Nasz show biznes hmm…. Powiem tylko że cieszyłabym się gdyby na muzycznym rynku było więcej osób, które potrafią śpiewać  na żywo.

6. Twoja płyta jest na ogół czysto popowa. Nie boisz się słowa POP? Ostatnio coraz więcej osób strasznie próbuje odciąć się od zaklasyfikowania ich do tego gatunku muzyki. Jakie jest Twoje zdanie na ten temat?

Lubię POP:) muzyka popularna jest szeroko rozumiana, ja ją czuję i chce robić muzykę dla ludzi i to mnie motywuje. Chcę żeby ludzie umieli zaśpiewać te melodie i żeby wpadały im w ucho, dlatego nie boję się takiej klasyfikacji tym bardziej, że jeden numer może być pop rockowy inny pop soul, pop jazzowy itd. Wachlarz jest obszerny :) Każdy tworzy tak jak czuje… Ja czuje tak:)

7. Od dłuższego czasu współpracujesz z Mezem. Jak się poznaliście i jak doszło do tej współpracy?

Jacka poznałam gdy nagrywał płytę z Kaśką Wilk, pojechałam z nimi do Opola i śpiewałam chórki do piosenki ‘Ważne’ w konkursie Premier, od tamtej pory śpiewam z nim czasem na koncertach. Polubiliśmy się i tak po latach znajomości owocem naszej współpracy stał się singiel ‘KRYZYS’, a ostatnio PEWNEGO DNIA.  Myślę że to nie koniec naszej muzycznej przygody:)

8. Jesteś szczęśliwa? Jest jakiś specjalny przepis na szczęście od Ewy? :)

Czuję, że robię rzeczy które mnie uszczęśliwiają, mam przyjaciół którzy dają mi wiele ciepła i zaufania, jestem zdrowa - to sprawia, że jestem szczęśliwa, jednak radość życia również trzeba pielęgnować więc każdego dnia staram się to robić :)

9. Czy uważasz się za artystkę i czym/kim według Ciebie jest artysta?

Oj nie, ja cały czas się uczę, ciągle wspinam się po drabinie jak to się mówi, myślę że dziś to słowo jest nadużywane i traci swoją wartość. Dla mnie artysta to ktoś wyjątkowy, kto przez wiele lat utrzymuje się na wysokim poziomie a nie ktoś komu jednorazowo udało się coś zrobić. Dla mnie artystami byli np. Michael Jackson, Whitney Houston…

10. Czy jest coś co strasznie irytuje Cię w naszym kraju? Co według Ciebie powinno się zmienić w najbliższym czasie?

To trudne pytanie. Kocham nasz kraj, jak każdy mam swoje zdanie na temat polityki ale nie mieszam się w to publicznie, wiec delikatnie omijając powiem, że powinna się zmienić pogoda i lato powinno trwać dłużej :) Chciałabym na pewno żeby było więcej pieniędzy na kulturę...

11. Miałaś w swoim życiu taki moment, w którym zwątpiłaś, że robienie muzyki może nie być wystarczającym źródłem/sposobem na życie?

Nie miałam takiego momentu, śpiewam od zawsze, w wieku 17 lat zaczęłam zarabiać śpiewając i zawsze (z czego się bardzo cieszę) tak się składało, że to było źródłem mojego utrzymania. Śpiewałam na weselach, prowadziłam karaoke, udzielałam się w wielu projektach, potem pojechałam na casting do chórku Kayah i zostałam wybrana :) Śpiewam z nią do dziś z czego się bardzo cieszę i staram się to łączyć, jeśli mam swój koncert mam zastępstwo do Kayah i na szczęście udaje mi się jak na razie to wszystko zgrać :)

12. Od jak dawna muzyka jest obecna w Twoim życiu? Kiedy wiedziałaś już, że chcesz zostać wokalistką, jak wyglądały początki Twojej kariery?

Wiedziałam już w przedszkolu :) Gdy tylko nauczyłam się nowej piosenki wracałam do domu, zbierałam całą rodzinę jako moją widownię, stawałam na krześle i dawałam koncert śpiewając do tłuczka do ziemniaków, który był moim ukochanym mikrofonem. Podczas mojego ,,koncertu" nie wolno było rozmawiać, a po zakończeniu wszyscy musieli klaskać:) hahahha:) Śpiewałam w szkolnym zespole wokalnym, chórze, w scholi, potem w Młodzieżowym Domu Kultury w Starachowicach, później wyjechałam do Poznania i dostałam się do Studium Piosenkarskiego. W Poznaniu zaczęło się tak na poważniej, WOLNY BAND, DREAMLAND, poznałam wielu fantastycznych ludzi, którzy myślą podobnie i to sprawiło że ciągle się rozwijam:)

13. Co lub kto jest dla Ciebie inspiracją?

Największą inspiracją jest życie i sytuacje które ze sobą niesie….

14. Czego boi się Ewa?

Boję się gadów….

15. Jakiej muzyki słuchasz na co dzień?

Słucham wszystkiego, zależy od mojego nastroju :) Czasem mam ochotę cofnąć sie w czasie i włączam sobie koncert TOTO, TINA TURNER, NIRVANA itd… czasem klasyka, czasem dance, czasem rock, hmm… Nie ograniczam się w słuchaniu :) Każdy styl do mnie trafia:)

16. Gdybyś mogła wybrać artystę (polskiego i światowego), z którym chciałabyś wystąpić na jednej scenie to kto by to był? I oczywiście dlaczego : )

Z polskich, czuję dużą sympatie do Andrzeja Piasecznego nie tylko lokalną bo pochodzimy ze świętokrzyskiego, ale cenię Go za całokształt artystyczny, z zagranicznych David Guetta, Beyonce….. :)

17. Gdzie widzisz siebie za 10 – 20 lat?

W domu z gromadką dzieci hahah i mam nadzieję wciąż na scenie! :) Szalejącą na koncercie :)))

18. Mam słabość do…

CZEKOLADY!!!!!

19. Co poza muzyką jest Twoją pasją? Jest taka opcja, że gdyby nie muzyka to..?

Skończyłam szkołę fryzjerską :) chciałabym w niedalekiej przyszłości otworzyć swój salon. Lubię kiedy kobiety są zadowolone ze swojej fryzury, a nie na darmo mówi się że to poprawia samopoczucie:)

20. Kto jest Twoim największym wsparciem?

Moi przyjaciele.

21. Jakie masz plany na najbliższy czas?

Właśnie pracuję nad drugą płyta i jeśli wszystko pójdzie dobrze niebawem będzie można usłyszeć efekty:)

22. Kilka słów na koniec dla wszystkich czytelników:

Życzę Wam żeby każdy dzień był najpiękniejszym! Życie składa się ze szczegółów, a nie wielkich spraw. Zwracajcie uwagę na szczegóły, bo one są sednem naszej codzienności :) Nasze nastawienie sprawia że czujemy się dobrze lub źle…. dlatego przytoczę tekst mojej piosenki ,,POZYTYWNIE ŻYJ… POZYTYWNIE MYŚL… POZYTYWNIE TAK…"

Całuję i pozdrawiam serdecznie EWA JACH :)




źródło: facebook Ewy Jach 

Ps. Zapraszam również do głosowania w sondzie na najlepszy świąteczny utwór! Drugi etap głosowania trwa! :)

Ps2. Polub stronkę bloga na facebooku i bądź na bieżąco! ;)













Komentarze

Popularne posty