#71 Hania Stach - WYWIAD!

Hania Stach odpowiedziała na kilka moich pytań za co bardzo jej dziękuję. A was zapraszam do lektury! :)



1. Twoja przygoda z muzyką zaczęła się w programie Idol czy tworzyłaś już wcześniej?

Przygoda z muzyką zaczęła się w dzieciństwie odkąd zaczęłam słuchać muzyki, oglądać koncerty (jeszcze wtedy na video), śpiewać, tańczyć… W wieku 7 lat zdałam do szkoły muzycznej na fortepian i to dodatkowo rozwinęło moją wrażliwość na dźwięki. Granie swoich solowych koncertów zaczęło się tak naprawdę po wydaniu pierwszej płyty „Hania Stach”.

2. Bardzo zabolało Cię, gdy musiałaś zrezygnować w udziale w Idolu? Czy uważasz, że gdybyś została to inaczej wpłynęło by to na Twoją karierę?

Nie, to była moja decyzja. To, czego najbardziej żałowałam, to tych krótkich momentów na scenie, czyli śpiewania z zespołem. Ja i tak doszłam w tym programie bardzo daleko, nie spodziewając się tego. Idąc na pierwszy casting wybrałam się w pierwszych lepszych dżinsach i golfie z niechcianą na tego typu przesłuchaniach piosenką Whitney Houston. Nie sądziłam, że tyle się później wydarzy… Udało się zaraz po programie wydać swoją płytę, grac koncerty , wystąpić na festiwalu w Opolu, czy na festiwalu Top Trendy. O tamtego czasu konsekwentnie robię swoje J

3. Zaśpiewałaś kilka piosenek do filmu High School Musical. Jesteś zadowolona z tej decyzji? Większość osób patrzy na Ciebie właśnie z perspektywy osoby śpiewającej na Disney Channel i zupełnie nie widzą dokonań na Twojej ostatniej płycie.

Prace przy polskiej wersji  HSM traktuje jako świetna przygodę i zaszczyt, że mogłam w tym brać udział, bo to wielki hit zza oceanu, który ma swoje wersje językowe w wielu krajach na całym świecie. Razem z Andrzejem Lampertem i Łukaszem Zagrobelnym świetnie się bawiliśmy na planie klipów i podczas realizacji dubbingu do filmu. Poza tym zdobyłam nową publiczność, powstały 3 teledyski do kolejnych części filmu, które mają zawrotną oglądalność na YouTube. Grałam również trasę z tymi piosenkami. Udzieliłam, jak wspomniałam, również głosu głównej bohaterce – Gabrielli w filmie, to było nowe doświadczenie .  Nie mogę narzekać : )  Są odbiorcy HSM i są odbiorcy moich solowych płyt  – jedno i drugie jest dla mnie ważne.

4. Skąd pomysł na nazwanie albumu MODA. Czy jest to Twoja druga pasja? A może tu chodzi o coś więcej?

Tytuł ‘Moda’ pochodzi od pierwszego singla, który promuje płytę i nie opowiada on bynajmniej o modzie jeśli chodzi o ubrania… J Trzeba się wsłuchać.

5. Jesteś rozpoznawana na ulicach? To chyba miłe uczucie, gdy wychodzisz z domu i ludzie proszą Cię o autografy?

Nie jest tak jak mówisz. Czasem zdarza się, że ludzie się oglądają czy uśmiechają i to jest miłe. Ja mieszkam akurat na odludziu wiec nie mam takich sytuacji za często.

6. Niedawno wystąpiłaś na festiwalu Top Trendy, słyszałem również, że wystąpisz na koncercie Tribute to Whitney Houston w Poznaniu. Powiesz nam coś więcej na ten temat?


Tak oczywiście. Koncert w hołdzie Whitney Houston odbędzie się w Poznaniu pierwszego września. Oprócz mnie wystąpi również Kasia Wilk, Kuba Badach i Mietek Szcześniak. Każdy z nas zaśpiewa trzy piosenki solowe, jedne duet i będzie też wspólna piosenka na koniec. To jest dla mnie wyjątkowy koncert z racji tego że są to piosenki WH , niełatwe pod każdym względem, oraz dlatego że nigdy wcześniej mimo swojej miłości do tej artystki nie śpiewałam ich na koncercie. To będzie zupełnie pierwszy raz więc zapraszam! Wszystkie szczegóły są m.in. na moim Facebooku J

7. A jak doszło do współpracy z Judem Friedmanem twórcą piosenki m.in. wspomnianej wyżej Whitney Houston?

J. Friedmana poznalam przy okazji projektu ‘Poland Why Not’ w 2007. Napisaliśmy wtedy wspólnie piosenkę ‘Everything and More’, która na mojej płycie Moda zaistniała w wersji polskiej czyli jako ‘Bez ciebie’ . To wspaniały, zdolny człowiek z sukcesami na koncie takimi jak ‘Run To You’ nagrane przez WH do filmu Bodyguard, i wiele wiele innych. Wszystkie szczegóły są na jego stronie : ) Do tego jest to również bardzo skromny i miły człowiek.

8.Czym zajmujesz się poza muzyką?

Rozwijaniem sie J Lubię się uczyć, czytać, oglądać dobre filmy i uprawiać sport. Uwielbiam boksery! Mam jedną bokserkę ( kolejna w naszej rodzinie J) .

9. Mówiłaś, że tekst do piosenki moda napisał Ci Twój tata. Czy rodzina pomaga Ci w Twojej karierze muzycznej? W jaki sposób?

Rodzina mnie wspiera, rodzice i siostra – oni wiedza najlepiej ile pracy mnie kosztuje ten zawód, piękny ale i trudny. Rodzina jest też najkrytyczniejszą publicznością. Jeśli dostaję np. SMSa od siostry: „Było super, jestem dumna” to robię wielkie uff.. J

10. Twoja nowa płyta jest bardzo zróżnicowana. Można usłyszeć tu pop, dream pop, troszkę rocka… Skąd czerpałaś inspiracje w trakcie tworzenia albumu MODA?

To faktycznie taki uban music, dobry pop z odrobiną r&b, soul.. Przy tworzeniu tej płyty kierowałam się sercem i instynktem jeśli chodzi o wybór piosenek. Płyta jest bardzo spójna i intensywna muzycznie, nie ma nudy. Jestem dumna, że jest na niej sporo moich pomysłów. Producentem jest Mikołaj Majkusiak, który pomógł mi ogarnąć płytę również aranżacyjnie, zdolny człowiek. Polecam ją wszystkim tym, którzy cenią dobra muzykę J

11. Czy ciężka była droga, by dość do tego etapu w Twoim życiu?

Myślę, że żeby dojść do czegokolwiek w życiu potrzeba ciężkiej, konsekwentnej pracy. Tego nauczyły mnie szkoły muzyczne. Co sobie wypracujesz, wyćwiczysz - jest Twoje. Droga na skróty nie istnieje, już to gdzieś powiedziałam.

12. Czy usłyszałaś kiedyś bardzo negatywną opinię, która bardzo mocno Cię zraniła?

Pewnie. Liczy się skąd pochodzi taka opinia. Od anonimowego osobnika z Internetu mnie nie obchodzi, ale jeśli mówi mi to ktoś, kogo opinię szanuję, to co innego. Trzeba się z tym liczyć, ale robić swoje i szukać tylko dobrej energii.

13. Czyli zgadzasz się ze stwierdzeniem, że co Cię nie zabije to Cię wzmocni?

Tak, coś w tym jest.

14. Jakie jest Twoje życiowe motto?

Rób swoje zawsze na 100%

15. Co powiedziałabyś młodym artystom dążącym do sukcesu? Masz dla nich jakąś specjalną radę?

Każdy ma swoja drogę. Nie jestem od udzielania rad. Trzeba kochać to co się robi i pracować nad sobą, a także starać się realizować jakiś swój własny plan.

16. Kto jest dla Ciebie największym wsparciem?

Rodzina, mój mężczyzna, przyjaciółka.

17. Na co dzień słucham….

Różnie… M.Jackson, Rihanna, Beyonce, John Mayer, Katie Melua, Joni Mitchell, czasem klasyki, a czasem ciszy.

18. Czy Edyta Górniak jest osobą, która Cię inspiruje? Występ z nią na jednej scenie to zapewne coś co będziesz długo wspominać?

To było daaawno! Edyta Górniak była moją inspiracją od Metra, od jej „Dotyku”. To wielki głos i talent. Cieszę się, że wygrana w programie ‘Szansa na sukces’ dała mi możliwość zaśpiewania z nią w finale. Może kiedyś będę miała możliwość ponownie wystąpić z nią na jednej scenie. … :)




Wszystkie zdjęcia pochodzą z oficjalnego Facebooka Hani: KLIK
Hani życzymy oczywiście samych sukcesów !




Komentarze

Popularne posty