#34 Iza Lach

Dzisiaj trochę o tej pani! No to jedziemy!

źródło: facebook Izy


Iza Lach - 23 letnia mieszkanka Łodzi. Po raz pierwszy usłyszałem o niej aż 4 lata temu, kiedy to na VH1 zobaczyłem jej teledysk do singla 'Nie'. Na początku trochę się zdziwiłem i pomyślałem, że znowu kolejna jakaś młoda gwiazdka próbuje robić 'wielką' karierę. Piosenka jednak tak wpadła mi do ucha, że przez dobry tydzień śpiewałem/nuciłem ją niemalże cały czas :) Następnie ukazała się płyta 'Już czas' - naprawdę bardzo miła dla ucha, aczkolwiek na chwilę obecną nie do końca mój styl, nie ta forma. Bynajmniej na wiek 15 lat była bardzo przystępna i lubiłem do niej wracać : )
okładka pierwszego albumu 'Już czas'



Później trochę zapomniałem o Izie, aczkolwiek gdy wyczytałem gdzieś w mediach o nadchodzącej nowej płycie byłem naprawdę podekscytowany. No i stało się. Jesienią zeszłego roku pojawia się drugi solowy album - 'Krzyk'. No i tu naprawdę nie mamy się czego wstydzić. Swoją drogą nie do końca rozumiem, dlaczego tak bardzo wstydzimy się słuchać młodych polskich artystów. Może nie tyle słuchać co mówić, że ich słuchamy. Jasne że nie musimy kochać ich muzyki, ale ocenianie po jednej piosence jest dosyć słabe.

okładka drugiego albumu Izy - 'Krzyk'

No ale wracając do albumu - naprawdę świetna robota! Zdecydowanie jest to coś nowego na naszym rynku muzycznym, Iza wciąga do swojego świata każdą nutką i swoim charakterystycznym, hipnotyzującym głosem :) Teksty są znacznie dojrzalsze niż na pierwszej płycie i słychać, że pomiędzy 18 a 22 rokiem życia trochę się u niej działo. Iza w tym roku była nominowana do Fryderyków aż w dwóch kategoriach (Album roku pop i kompozytor roku), co mogło być dla niektórych zaskoczeniem, bo obiektywnie mówiąc raczej nie jest znana szerszemu gronu odbiorców. W każdym razie płyta jest jak dla mnie w porządku i warto po nią sięgnąć, nawet jeśli miałby to być jeden jedyny raz.

źródło: facebook Izy


Jednak jestem największym fanem anlgojęzycznych utworów Izy umieszczanych na jej prywatnym soundcloudzie. To jest naprawdę COŚ. Te krótkie utwory mają duszę. Uwielbiam czasem wieczorem otworzyć jej stronkę i puścić wszystkie utwory po kolei, a one działają na mnie tak że w trakcie słuchania zupełnie się wyciszam i zamykam w swoim świecie... Chillout w 100%. Wcale nie dziwię się, że tymi nagraniami zainteresował się sam Snoop Dogg : ) Dzięki temu Iza znajdzie się na mixtape patronowanym właśnie przez niego o nazwie 'Ladies first'. Cieszmy się, że mamy w Polsce takie gdzieś jeszcze schowane, aczkolwiek duże, młode talenty :) Iza wydaje się być także bardzo miłą i otwartą osobą w życiu prywatnym. Nie zapomina także o swoich fanach, z którymi bardzo często dzieli się i rozmawia na facebooku ; )





Ale się rozpisałem! :o No nic, mam nadzieję, że nie zanudziłem was, a zainteresowałem choć trochę Izą :) Wiadomo, że pewnie fanom heavy metalu nie wpadnie do gustu jej delikatny głos, ale dla osób szukających nowych brzmieć być może tak ; ) zostawiam was z kilkoma kawałkami i linkiem do jej soundclouda.

SOUNDCLOUD IZA LACH











PS. dziękuję za ponad pół tysiąca wejść w ciągu jednego dnia :o co się dzieje?!
PS2. Zdjęcia ściągnięte z oficjalnego facebook'a Izy i wikipedii :)


Miłego dnia!






Komentarze

Popularne posty